Wanneer weet u of uw auto een lekkage heeft en hoe lost u dit op?

Een witte auto die van onder een autolekkage heeft

Auto lekkage kan ronduit lastig zijn om te diagnosticeren, zelfs als het niet spookachtig is.

Vloeistoffen lopen. Je zou denken dat ze gemakkelijk terug te traceren zijn naar de bron. Toch is meer dan één auto ’s ochtends vroeg op pad gegaan om een plas onder hun SUV of auto te vinden en niet in staat te zijn om de oorsprong van de auto lekkage onder hun voertuig te achterhalen.

Ze hebben een betrouwbaar transport nodig en maken zich zorgen over de verdere dure ontwikkeling van lekken of lekken die leiden tot kostbare reparaties aan de automobielindustrie, terwijl ze verlies lijden en problemen hebben. Hoe kun je in hemelsnaam controleren op lekken en hun bron, bronnen of oorzaken? Hieronder staan een aantal tips die je kan gebruiken voor een goede auto onderhoud

Controleer allereerst uw radiatordop. Als u in deze tijd geen veiligheidsdop heeft of als u een oudere modelauto heeft en de dop niet meer dan twee of drie jaar hebt vervangen, koop dan een bij uw lokale auto-onderdelenwinkel of fabrieksdealer, of uw auto nu werkt  of niet, het zal auto lekkage sneller doen verhelpen.

Geef de verkoper of dealer service tech het merk, het model, het motortype en het jaar van uw voertuig, maar zorg ervoor dat u de werkelijke druklimieten controleert die duidelijk op de bovenkant van de dop worden afgedrukt tegen uw gebruikershandleiding om zeker te zijn dat deze correct is en geschikte dop voor de hoeveelheid druk in het systeem van uw auto.

Kijk achtereenvolgens onder je auto in de ochtend om te zien of er zich onder de auto vloeistof bevindt. Als dat zo is, steek je je vinger erin en ruik je het echt. Als het olie is, is het over het algemeen zwart en vet. Als het transmissie of stuurbekrachtigingsvloeistof is, is het over het algemeen roze en ook vettig om aan te voelen en aan te raken. Als het mengsel van het ethyleenglycol-watermengsel (de kleur kan variëren naargelang de fabrikant van de koelvloeistof), kijk dan over de delen van de auto die zich boven de plas bevinden en voel hoe nat ze zijn.

Controleer daarna alle slangen onder de motorkap van uw auto, of u nu niet of nog niet in de problemen bent. Die plas kan een voorbode zijn van nog meer problemen en auto lekkages. Interessant genoeg worden de meeste problemen die zich voordoen met auto’s en moderne elektronica vaak niet veroorzaakt door een bepaalde gebeurtenis en zijn ze vaak een toevallige combinatie van een aantal mislukte onderdelen van onderdelen die klaar zijn om te falen op een willekeurig tijdstip, leeftijd en kilometrage van voertuig, motor en mechanische componenten.

Controleer bij het controleren en voelen van alle slangen onder de motorkap van je auto op slangen die 1) zacht en zacht zijn 2) hard of broos 3) bol 4) gebarsten of lekkend. Let ook op slangen of verbindingen die zijn gemarkeerd met een witachtige laag waar spul is gelekt of gedroogd. Met oefening of zelfs een zorg voor betrouwbaar transport of angst voor groot potentieel uit zakreparatie kosten doemt het op hoe snel niet-ervaren autobezitters leren waarschuwingsborden en markeringen van problemen en zorgen van autoslangen op te sporen. Als u problemen ziet of zelfs vermoedt, moet u die slangen, componenten of onderdelen vervangen voor een goede auto onderhoud.

Als u vloeistoffen of vloeistoffen onder uw auto spot, moet u zich zorgen maken en gealarmeerd zijn dat u inderdaad auto lekkage heeft. Dit is de voorzichtigheid van een eigenaar van een auto die zowel betrouwbaar transport nodig heeft en de kosten van eventuele auto-reparaties dreigt te verminderen.

Je mag het werk zelf doen. U hebt mogelijk uw vertrouwde lokale wijkmonteur voor uw auto onderhoud, groot magazijn voor winkelcentra of vertrouwt uw lokale autodealer-servicecentrum voor uw auto of vrachtwagen. Het maakt hun werk zeker gemakkelijker en uiteindelijk goedkoper voor u – als u hen de eerste diagnose kunt geven van het type en de oorsprong van dat lek.